A New Chapter

Alla inlägg under december 2011

Av anewchapter - 20 december 2011 20:00

Dagen har bar rusat iväg idag O_o vet inte hur det gick till men det gjorde den!


går upp vid nio och cyklar en runda med hundarna. Det är inget speciellt på furu idag utan bara fika. Bättre än att åka dit senare i veckan. Så jag tänkte åka dit idag och sen ta julledigt :)


Var inte så många där så jag satte med mej sia deltagarna. Det var rätt trevligt eftersom jag blev bjuden på frukost haha :) 


han typ bara hem innan syrran ringde och hörde om jag ville med henne till eko, så jag hängde med henne :P fick låna en tia så jag kunde köpa pringels :D:D ska mumsa i mej dem senare i dagarna!! Bara mina!! Var borta till ca 14, vilket var tur!

Strax efter tvåtiden dyker johanna upp som bestämt :D


johanna stannar till sextiden och vi pratar på om allt mellan himmel och jord! härligt värre med kvinnligt sällskap som kan prata (enda mina tjejer säger är woff woff)!


nu har jag krypit ner i sängen och ska njuta lite av tv :)

Av anewchapter - 19 december 2011 17:15

mitt liv är fyllt av en massa konstiga saker, ok det lät dumt.... Mitt liv slutar aldrig att förvåna mej eftersom det hela tiden händet nya saker som gör mitt liv ännu mer galet! Mycket bättre mening...


Jag tror att jag är rädd för att äta.


Japp ni läste rätt! Jag tror jag är rädd för att äta helt enkelt. Eftersom jag är gravid kan ni anta att det inte är en bra kombi... inte jag heller!


Har nyss lagt upp ett inlägg på FL om det, så jag hoppas jag får svar.


Det är svårt att beskriva det, men jag äter inte mycket allt, jag försöker undvika att äta. gud vad det lät dumt..!


Jag tror att det ligger till såhär:

+13 kg/ 6 mån- 07

+20 kg/4 mån- 09

- 14kg/ 10 mån- 11


hänget ni med i min avacerad formel?

Jag är helt enkelt rädd för att gå upp för mycket och sen inte gå ner. Jag är få fakking stolt att jag lyckats gå ner 14 kg helt på egen hand genom att ändra min kost och röra på mej mer, + tagit lite lite hjälp av gymgrossistens diet pulver (över sommaren)


jag hoppas att jag får svar iallafall. Annars får jag prata med min BM om detta. Det är inget bra alls och jag är själv lite orolig över mej själv...


ville bara dela med mej lite..



(ps, annars har dagen varit lugn med en föreläsning sen stakc jag hem eftersom jag var så illamående och låg i sängen så gott som hela dagen)

Av anewchapter - 16 december 2011 13:30

Idag ska jag äntligen få komma till göteborg igen :D:D

Nackdel= jag får gå i samma galleria som sist!!


Men jag har haft det skoj idag. Varit trött som fan på morgonen på väg upp, mådde lite illa men gick över efter vi ätit. Hannes försvann strax efter maten.


Lite trist att gå ensam, kom på att jag kunde bett Johanna eller Angela följa med :) Men lite sent att komma på det när man nästan är framme haha


svårt att skriva om dagen :/ gallerian är inte så stor så jag var klar på 1½ timme :/

sen fick jag går i 4½ h och vänta på hannes


eftersom hundarna var hos mamma och pappa så undrade mamma och hon skulle ordna kvällsfika när vi kom. jag sa ja och när vi nästa var i stan undrade jag om han vill med, annars skulle jag åkt ut själv


kan lova att det var fett gott med mat även om det var sent :D


nu blir det att sova



det enda roliga med dagen är att jag kunde hämta ut en gratis body ^^

Det stod mellan denna och en gråvitrandig. Denna var snäppet sötare

 


Sen hittade jag detta på lindex... för mej... hundälskare... är detta ett onödigt måste!!

(går även att beställa via lindex hemsida)

http://www.lindex.com/se/6710828/?styleId=22380022

bodyn

http://www.lindex.com/se/6711327/?styleId=22328850

dregellappen

http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/nyfoedd-(50-68-cl)/6710833/Leggings/?styleId=22380036

byxorna

http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/nyfoedd-(50-68-cl)/6710827/Filt/?styleId=22380095

filten

 


Av anewchapter - 14 december 2011 11:42

Tisdag 14 december, det innebär 10 dagar kvar till jul. Kan ni fatta vad tiden har rusat iväg?


Idag mår jag faktiskt rätt bra. Ska snart mumsa på mitt medhavda äppel :P Försöker äta mer regelbundet så jag inte mår dåligt.


Idag är det även 2 månader sen jag blev gravid :D Yeej!! Skrattar lite

Tänk att jag är i vecka 9 redan... 4 veckor sen jag fick veta det :/ Det känns rätt att behålla bebis måste jag säga. Även om jag gärna hade sluppit illamåendet :P


Så vad har hänt idag?

Jag har sökt lite arbete. Ringt ett par dessutom så känner mej duktig som tusan! Ska försöka söka ett par imorgon med via mejl. Känns kanon!


När jag kommer hem ska jag äta sen ska jag ta med dogs till rastgården


kramis så länge

Av anewchapter - 13 december 2011 16:15



Då var det dags för lucia och vad gör jag? jo jag ligger nerbäddad i min säng och mår skit! Orättvist! Men får trösta mej om att det blir mildare, dock har jag fått huvudvärk med så det är inte speciellt kul! inga alvedon har jag hemma heller!!


Annars är det jättesynd om mej! buhuhuh! Ok, som Hannes säger, det är självvalt haha! Får trösta mej om att det leder till något gott om ett par lååånga lååångsamma månader <3  


SKIT I MEJ NU OCH HA EN RIKTIGT HÄRLIG LUCIA!!

Av anewchapter - 12 december 2011 21:15



12 december 2006, det var då hon somnade in för att bli en ängel. En ängel som än idag vakar över oss <3


Rip Mormor Marleen


Det känns som om det gått längre tid, men det har det inte. Det är bara åren som gått otroligt fort. Så mycket som har hänt sedan hon lämnade oss. Men dagen som hon lämnade oss är svår att glömma. Jag försöker alltid undvika att tänka på det, men det är svårt.

Hon finns inte med oss längre. Man kan inte ringa och höra hur läget är med henne, vad hon hittar på. Istället får man lita på att hon sitter däruppe och tittar ner på oss alla. Vakar över oss och skyddar oss <3


Jag undrar ilband hur det varit om hon överlevt. Hur hade livet sett ut då? Hade jag fortfarande kunnat fråga henne korkade frågor för att få kloka svar tillbaka? Det får jag aldrig veta.


Jag minns att skickat iväg kort på framkallning. förr kunde jag inte alls le utan jag gjorde fula miner istället. Mormor blev lika vansinnig varje gång :P Jag ville göra henne glad. Framkallade väl femtio sextio kort där jag har ett otroligt vackert leende. Bilder som hon kunde bli glad över att se.


Jag saknar henne jättemycket. Även om vi inte drog jämt alla gånger så saknar jag henne. När jag tänker på henne så minns jag alltid vårt sista samtal. det var den 9 december. Man kunde höra att hon hade ont, jätteont. Men det är inte det jag minns bäst, det är att hon hela tiden upprepade hur stolt hon var över mej, över mikan och alla sina andra barnbarn. Om och om igen sa hon det. Trots att jag var en total katastrof utan intresse för kläder och smink och utbildat mej till bilmekaniker så var hon stolt över mej...


Under helgen förvärrades läget och mamma och pappa åkte upp. Den 12 somnade hon in, omgiven av sin man och sina barn.


Jag kan aldrig få tillbaka henne, men jag vet att hon vaknar över mej. Jag vet att hon finns bland molnen och tittar ner på oss. Jag vet att hon kommer vänta på mej när det är dags för mej att gå vidare till ett annat liv.


Jag saknar dej mormor <3


Jag avlutar med att lägga upp ett foto på mej ifrån -06. Det är taget samma dag min mamma fyller 45. Vilket innebär att samma dag så träffar jag min mormor för sista gången innan hon lämnar oss <3


 

Av anewchapter - 12 december 2011 19:00

3 möten på en och samma dag... jippie...


möte 1: MVC 9.00

Barnmorskan (Anna heter nog min) var försenad och vi fick komma in ca 9.15 Det gick faktiskt rätt bra. Hon frågade lite allmänt om hur långt jag var gången sen samt om mina matvanor, samt alkohol och rökning.

Sen fick vi göra ett alkoholtest, vilket innebär att man kryssar i ett blad om ens alkoholvanor. för min del var det rätt deprimerande, jag fick 1 p!!! 0-5 är helt okey XD Men ändå!! man känner att man borde dricka mer, fast det får vänta tills jag fyller 25 :P

Hannes däremot fick lite mer, fast för att vara en man i hans ålder så var det normalt. Fast lite kul att man kan terra honom näsa gång han sak festa :D 

Annars så var det klart på ca 45 minuter. Känndes som om tiden flög iväg :P


Möte 2: Kommunen 13.15

Detta mötet gick med jättebra, tror jag iallafall. Det var ett möte om att jag ville börja arbeta timmar igen. Det var två stycken med, en jag träffat innan och en ny. Får se vad dem säger så håll tummarna!


Möte 3: Furu

Detta mötet var imorgon så jag åkte hem


senare på dagen blev jag illamående och har legat så gott som hela dagen

Av anewchapter - 11 december 2011 16:15

just nu är jag otroligt förvirrad :/ jag vet varken in eller ut och jag vet jag måste prata men det är svårt att veta hur man ska börja :P Det är inget dåligt iallafall... får samla till mej lite mod!


annars mår jag dåligt idag igen. Mest legat och myst/kollar film med hannes hela dagen. Vill inte han ska hem men han hade lovat sin mamma :( men han hade velat stanna här


ska försöka ta ut dogs på en längre runda sen om jag orkar.


Det är psykiskt jobbigt att inte ha någon ork alls. Att så fort man gör något kommer ett illamående och man börjar klökas :( ska fråga om de där tabletterna på mvc imorgon!


kramis så länge!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards