A New Chapter

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

inte alls min dag :(

Av anewchapter - 5 augusti 2013 21:56

Idag har vi tillbringat dagen hemma hos Anna Karin och söta Viggo :) Det har varit en helt underbar dag med massor av sol, babybus och prat ^^

 

Dock är jag lite deppig :( den 20 augusti var vi inställda på att börja på dagiset och allt, men så kommer det inte alls att bli. Jag är jätteledsen! Jag hade verkligen sett framemot det och hade börjat planera inför de dagar hon skulle vara där.

Så medan alla hennes kompisar börjar på dagis får honvara hemma 3 månader till

 

Tanken att bara få sitta i lugn och ro en timme vid datan och jobba med sitt cv och personliga brev känns bortblåst, ska man på något möte måste man ta henne med sig och kan inte vara fokuserad på mötet :/

 

Anledningen är att man inte får ta ut föräldrapenning samtidigt som man har barnet på dagis. Det kan jag förstå men jag har blivit lite vilseledd med tanke på att man får ha barnen på dagis om man är föräldraledig :( Eftersom man tydligen kan var FL utan att ta ut FP så är det ju möjligt men informationen man fått är för liten

 

Så som det ser ut idag börjar lillan på dagis först i november :/ Ska ringa kommunen och försäkringskassan imorgon och kolla allt igen så man kan boka ett nytt datum

 

Det är iallafall skönt att man har fina vänner <3 AnnaKarin kan hjälpa mej med Nowalii. Vi kan ses för en fika och medan barnen leker kan hon hjälpa mej med breven eller ha koll på barnen, vilket gör att man iallafall får en kortare tid att jobba med det :) Men det räcker för att ta hem och renskriva och sen skriva ut eller skicka iväg. Så det känns lite skönare nu på kvällen iallafall :)

 

 

Nu ska jag lägga mej och ladda för en dag i malmö med mamma och syrran. Ska ner till barnvagnsbutiken där jag köpte vagnen och gänlla som fan på dem. De ska ha skickat två selar men har inte sett någon sele på långa vägar. Så nu när jag ändå har jojo så är måttet rågat. Jag åker ner och tar det personligen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards