A New Chapter

Alla inlägg under april 2013

Av anewchapter - 17 april 2013 22:03

är för lat för att hämta sista tvätten.... liten har äntligen somnat så jag tänkte kolla body of proof och sen sova ^^

dagen har varit bra :) varit på rytmiken och vad vi var många
hem och kissa hundar, städa fixa sen ringde jacki. så jag hämtade paketet medan vi snackade
blev nerbjuden till henne så ska kolla lite längre fram med mamma och pappa :) hennes kille är allergisk så de kan inte följa med :(

liten vaknade på hemvägen, fixa dona mata tvätta prövade dräkten 3 stl för stor haha

lillan vaknade bara två gånger ikväll... framsteg? känns konstigt för allt blir kaos nu när hon inte somnar i tid, men det går ändå ^^

fått första myggbettet med :( hatar vårmyggorna :( bara det inte är mycket mygg här!

jaja liten uppdatering iallafall

Av anewchapter - 16 april 2013 20:45

Idag har vi haft avslutning för bvc föräldraträffarna, det känns faktiskt rätt tråkigt :( men det som gör en lite gladare är ju att man kommer fortsätta träffa tjejerna och alal underbara ungar :)

 

efter detta blev det att gå till badet. 7 de gången idag, vill att det ska fortsätta men det gör det först till hösten :( 

därefter en snabbfika med anna karin och sen öppna förskolan med syrran

 

 

så det har varit en fullsmockad dag så nu ska jag sooova

Av anewchapter - 14 april 2013 18:13

då är isabell döpt

man har tänkt lite på ens egna dop... vi hade identiska haha det var tom samma präst så får nog säga att syrran och glenn hade dålig fantasi ;)
nä det var ett fint dop och denna gång var smörgåstårtan godare (ej så mycket leverpastejsmak) och de hade hu andra tårtor med sockerpasta :) den lilla isabell var jättesöt

hem ut med hundar, ge lillan smörgårstårta special och sen till maxi och byta leggins. de jag fixade igår sr trasiga och såklart fanns inga svarta kvar så tog vita istället

mycket mer har inte hänt :)

här är lite bilder på mej och lillan :) tycker det börjas märka att mina kg försvinner ^^

Av anewchapter - 13 april 2013 08:52

en dag kvar innan det är dags för dop :) äntligen är förkylningen börjat ge med sig men tröttheten är kvar :) lillans näsa rinner lite men annars har hon inte hostat alls sen igår kväll :)

idag händer inte mycket. ska bara ta det lugnt, ev kör jag bort till öb och fixar mer våtservetter.. bara ett halvt paket kvar! halvt panik typ :/

nu sitter liten och mumsar på rån så man själv får piggna till liv :)

xoxo

Av anewchapter - 12 april 2013 20:57

fredag idag :D:D det innebär att man fick för lite sömn ännu en natt. Hann fixa lite med tvätten innan pappa kom

 

mamma och pappa hade hittat en nowali badcape på eko :D:D och sen en uv dräkt som blir bra till sommaren :)

 

dock hittade jag inga leggins alls så efter att ha rådfrågat ida så blri det svarta leggins. johanna kom i eftermiddags och lämnade klänningarna till nowalii, fanns även lite annat skoj som bodysar :D:D Tusen tack Martina! Det var inte lätt att välja vilken klänning hon skulle ha <3

 

sen hem och ut med hundar, få lillan att sova och vila lite själv och sen fixa lite annat

 

nu är iallafall allt klart för kvällen. ska snart slå på en film då det inte alls går något roligt på tv.

 

imorgon ska jag fixa och dona lite och sen prova lillans outfit :D hon fick ju nya vita leggins så måste se om hon blir söt i allt :D ska bli skoj!!

 

nu lämnar jag bloggen för idag :D... tror jag iallafall :D

Av anewchapter - 11 april 2013 20:45

Idag har jag haft besök av underbara johanna :D Alltid lika kul när vi kan ses :) Var mest bara snack och sen fick jag hjälp att fixa håret. Tanken var att hon skulle ta nowalii men blev tvärtom istället :D

 

Håret blev bra, men lite mörkare än jag tänkt mej, men det ser oavsett bätter ut än innan :D Måste vara fin till dopet ju!

 

Annars har inte mycket hänt, haft en del att fundera på och en del tankar far runt i huvudet. Men man får ta livet som det kommer

 

Lillan är fortfarande hostig men är iallafall bättre än igår. 

 

tja liten uppdatering ifrån mej 

Av anewchapter - 10 april 2013 20:45

nu är vi officielt sjuka igen, för att fira detta har vi varit hos besök hos barnläkaren för första gången. Blev ju dumt igår för liten vaknade och hade slem i halsen coh var jätterosslig, så jag ringde hit päronen. 

Men efter samtal till 1177 så skulle jag ge alvedon och sen uppsöka läkare imorgon för att utesluta öroninflammation. Bad dem kolla halsen med men inga tecken på lunginflammation så min tös är bara lite förkyld med en massa slem i halsen, inget man kan göra men om hon får andnnigssvårigheter ska vi uppsöka akuten

 

Gick till stan och hämtade mitt paket ifrån libero, sen hem och ut med hundar och hann vila lite vid tv innan lillan vaknade, full rulle ett par timmar sne in till stan för att köpa kvällsmat. Tog med vovvarna och hamnade först på guldfynd och köpte doppresent, sen domus och köpte sallad innan jag gick hem :)

 

nu bara vila resten av kvällen

Av anewchapter - 9 april 2013 18:30

Då var det äntligen dags igen! Förr längtade man efter loven men nu är de bara jobbiga haha :D


Idag började vi dagen som vanligt för att sedan hinna med en snabbfika på 30 min innan jag mötte upp annakarin, babysimmet gick som alltid kanon... förutom då att min dotter dök i utan att jag var beredd å fick det även på film!! Sen upp och duscha för nästa fika :p blev subway med Annakarin där vi pratade om en massa som hänt sen sist, sen (ja massor idag) blev det öppna förskolan med syrran


frågade om jag fick göra eget pyssel och det fick jag :D så ska köpa hem ett helsvart fotoalbum så ska jag göra en egen bok av dopet :D ska bli så skoj!!


Sen hem utmed hundar, fixa mat och natta lillan. behöver jag säga att vi båda är grymt trötta?


så natti natt <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards