A New Chapter

Alla inlägg under november 2011

Av anewchapter - 20 november 2011 19:45

Idag har allt varit fett underbart :)


okey, nästan. Förutom att vi gick en längre promenad som gjorde mej totalt slut XD


det var har varit en slappedag som heter duga :) Vi har inte gjort det minsta vettiga och det är så fett underbart :D Bara tagit det lugnt och pratat om allt möjligt :)


Vi har till och med pratat om hans familj. Var intressant att höra mer om hans pappas sida :)


Vi har även pratat lite namn.

Blir det en pojke blir det nog: ****** Tiburtius Ricardo. Båda är släktnamn. Jag har lovat pappa att får jag en pojke ska han få heta ett av pappas mellannamn. Pappa fick själv välja och det blev Tiburtius. Ricardo kommer från Johannes pappas sida. Han storebror heter Ricardo.


Blir det en flicka: ****** Marleen ???????. Jag vill gärna att min dotter ska heta Marleen efter mormor. Om Alexandra tar detta som mellannamn till Melissa får jag tänka om. johannes skulle även komma upp flicknamn på sin sida så får man se om man kommer överrens


Huvudnamnet då? ****** är ett namn jag började gilla för ett par år sen, sen bestämde jag mej för att min förstfödda skulle få det namnet. Jag tänker inte avslöja det för någon. Inte på ett bra tag iallafall :P Det är iallafall en unisex namn, dvs ett namn både en tjej och pojke kan ha :) Det som är det fina och man kan ha flera olika stavelser på namnet.


Det känns som om johannes börjar smälta det hela med. Det kommer nog ta ett par veckor till innan han smält det helt.

Jag tror att jag lyckades få honom att förstå varför jag inte ville göra abort. Varit så svårt att förklara innan men kom nog på en bra förklaring. Det känns bra.


Jag frågade även om han ville med på VUL (vaginalt ultraljud). Jag vill att han ska vara så delaktig som möjligt innan han flyttar så jag kommer fråga om han vill med eller inte. Det är det minsta jag ska göra. Ska ringa imorgon och se om jag får tid.


Sen måste jag ju även tillägga att han var gullig och diskade idag :P låter kanske dumt men det har han typ aldrig gjort hos mej innan. Det är något jag låtit vara till dagen efter så jag blev jätteglad!


däremot har evoca varit en riktig pina idag :/ tror hon börjar märka att något är på gång. Hon har varit på som fan. Lagt sig mellan mej och Hannes, varit ivägen för tv och allt. Detta mer än vanligt vilket är jobbigt, men samtidigt vill man inte stöta bort henne för mycket :/ men det blir nog bra till slut


nu ska vi fortsätta vår filmkväll innan det är dags för oss att slussa sött

Av anewchapter - 19 november 2011 22:30

jag och johannes har bråkat igen. Jag brusade upp eftersom han sa att det var mitt fel att han glömt sin mc hjälm hemma hos mej! blev så arg att jag gick hem.


Det låter löjligt, men jag ansåg då att det är hans ansvar att komma ihåg sånna saker och inte mina. speciellt när han säger att alla mina saker ligger i bilen. Sen ville han att jag skulle köra hem och hämta men han skulle ha med halva bilen och jag blev mer och mer arg.

sen gick jag därifrån för jag var nära på att börja gråta. satte mej på trappan en bit bort i hopp om att han skulle komma efter mej med det gjorde han inte.


Trots att jag vet att han inte har känslor för mej på samma sätt som jag så vill man ändå att han kommer efter och tröstar en. Få en att lugna ner sig och få en att känna sig omtyckt ändå... typ


ja, jag gick iallafall mej. tittade bak hela tiden ihop om att han skulle komma körandes. gud vad patetiskt när man tänker efter.. kanske hoppas jag när det ändå är hopplöst?! Kom hem, tog ut hundarna till rastgården, satt där tills jag skakade som fan, sen gick jag hem och la mej i sängen. Tror jag låg där i 1½ timme innan hannes kom hem.


vi försökte prata men det gick inte så bra, jag var på dåligt humör och han skulle iväg för att träffa en kompis :(


så nu sitter jag ensam i lägenheten och har fett tråkigt :( inte för att jag är förvånad...

Av anewchapter - 19 november 2011 13:50

Haha, jag är knappast någon porrig modell, men bad Ann ta kort på mej. Detta för att lättare kunna se skillnad när magen börjat växa, samt kul att se hur man såg ut innan graviditeten :)


 

En bild ifrån sidan


 

Och en framifrån där man ser alla mina "vackra" kurvor *ler*


tja det var allt jag ville nu.


Av anewchapter - 19 november 2011 12:15

var dödstrött imorse. hatar att hannes stökar så mycket i köket ibland... jag vaknar den kan jag inte somna om haha


vet inte om jag kände något illamående idag, jag kunde iallafall inte äta något imorse. istället åt jag lite popcorn ifrån gårdagen.


nu ska jag lägga mej och kolla på tv. hannes har redan åkt och ann ligger i sängen och messar :)


vill verkligen inte att hon ska åka idag :(

Av anewchapter - 18 november 2011 23:45

Nu ska jag och Ann till Broby för ett litet ärende. Det är lite komiskt men hon ville jag skulle med så jag hänger på. Vi får ju lite tid att prata mer enskillt om allt möjligt :) Ni vet tjejprat ;)


bion var kanon, eller filmen får man kanske säga. Dock tycker jag man fick se så lite av hennes gradivitet. I trailers fick man se Renesme trycka ut handen mot magen så man såg ett handavtryck. Ångrar dock att jag läste boken!


Hannes bjöd på lite snacks och en smootie innan bion. Den var skitgod och det märkes att det var färsk frukt :)


Enligt min mobilapp har jag kommit till vecka 6, vilket jag tycker är konstigt. Tycker jag borde gå in i vecka 6 idag. Men appen ändrade sig i tordags. vilket jag ej får ihop eftersom jag fick min senaste mens på en fredag. Så idag borde vara 5+0 om jag fattat systemet rätt. Men det blir 5+3 idag...


Just det, jag och Hannes fick en stund för oss själva innan bion. Ann körde in Marie så vi låg och pratade i sängen. Hannes kan fortfarande inte förstå varför jag väljer att behålla barnet. Han tycket det är ego av mej. Jag är livrädd att ångra mej, men sen vet jag även att jag är redo.


Jag har hittat vem jag är, vad jag vill med mitt liv och allt sånt. Det tog mej lång tid att komma på. Visst ändras mina planer med om jag behåller barnet, men med mina drömmar/planer så kan barnet följa med eller vara delaktig.


Vi gör alla olika val här i livet och detta är ett liv jag väljer. Visst, barnet får växa upp utan sin pappa. Men jag känner många som vuxit upp utan sin biologiska pappa. Bland annat min storasyster, som även hon är ensamstående mamma med världens underbarande kille!!


Sen har jag inte heller tänkt leva i celibat i resten av mitt liv så barnet, som jag hoppas iallafall, kommer ha en pappa även om det inte är den biologiska. Så det är jag inte så orolig över.


Detta blev lite långt men ibland måste man få skriva av sig. Det är mycket tankar som rör sig i ens huvud.


Men samtidigt kan jag förstå Johannes.

Det var ju inte planerat att jag skulle bli gravid. Men jag kan (som jag känner) iallafall ta ansvar för "det misstag" som skett. Jag vet att det kommer förändra hela mitt liv, men det är jag beredd på.

Hannes verkar tro att det är så enkelt med abort, men det är det inte. Han får leva med att han slipper ta ansvar och behålla underhåll, jag får leva med vetskapen att jag "dödat" (sorry bästa ordet jag kommer på) något som kan bli vad som helst. Jag tror vissa förstår hur jag menar.

Han är inte glad över mitt val, men jag tror han insåg idag att jag inte tänker ångra mej.


Jag vet fortfarande att missfall kan ske, jag kommer bli förkrossad, men jag kommer iallafall veta att då var det inte meningen att jag skulle ha det här barnet.


Detta blev ett inlägg om något helt annat, nu måste vi verkligen åka

Av anewchapter - 18 november 2011 19:15

Marie är fortfarande kvar. Hon ska med på bio så hon undrade om hon kunde stanna kvar istället för att åka hem. Det är inga större problem för min del. Så som ni förstår har det blivit en massa tjejprat idag :)


hannes ringde nyss och ville jag skulle hjälpa honom med grejerna. sen blir det mat! jag är vrålhrungrig trots jag ätit en påse jordnätsringar :/ känns annorlunda att hela tiden vara hungrig.


jag undrar om vi får någon tid att prata senare. mest för att se om han hunnit tänka mer på barnet. Det är en rätt stor sak att smälta. Speciellt när man missförstått den andra helt och hållet.


Nej, nu ska jag smita ut. ska slänga lite sopor med.


kram

Av anewchapter - 18 november 2011 16:52

vi är just nu 5 tjejer i min lägenhet :D Jag, ann, marie (anns lillasyster) Cola och Evoca :)

suttit och pratat och nu ska vi kolla på shes the man :P


tycker dagen går fett långsamt. har spelat wordfrud rätt  mycket idag men jag är inte så bra på det haha


annars är jag trött som fan, men jag överlever. blir väl att sova när man kommer ifrån bion. nej nu börjar

filmen så nu ska jag vara lite social

Av anewchapter - 18 november 2011 13:04

Fredag idag, det innebär BIODAGS!!! äntligen! tyvärr måste man vänta till 21 innan man får se den :(


varit på furuboda idag, var något ämne jag inte kunde fatta :/ spelade wordfrud så mycket jag kunde haha medan anna satt utanför vid en data å väntade :)


sen gick vi hem. nu har vi pratat och jag äter lite jordnötsringar


ska ta och diska lite senare med. vill verkligen inte men måste


just det! jag drömme om hannes inatt. han typ kom hit för att säga hejdå, typ jag vill inte ha mer med dej eller vårt barn att göra och efter det såg jag honom aldrig mer. lite komiskt... vet faktiskt inte hur han kommer att göra. en del av mej vill tro på honom, men samtidigt vill jag inte vara så naiv!

ska iallafall berätta om drömmen för honom, för att se om jag kan utläsa något mer från honom. Jag drömde ju faktiskt att jag var gravid och det var ju sant :P


nu ska jag inte tårka ut er med mitt snack


kram

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards