A New Chapter

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Första inlägget...

Av anewchapter - 15 november 2011 14:00

Välkommna till min babyblogg!


nu är det ungefär ett dygn sedan jag fick veta att jag var gravid. Det var en riktig chock om jag får säga det själv. Jag testade mej ju negativt förra veckan så jag trodde mest det var något psykiskt.

Så jag sa till Klara att jag skulle testa mej igår och gjorde det vid tvåtiden. Efter ett par minuter var det två streck. sprang in och hämtade ett till. Samma sak där. Plötsligt fylls jag med lycka för att börja gråta i nästa.


Chockad ringde jag till Ann (min bästa vän). Pratar länge med henne medan tårarna och skratten avlöser varandra. Är rätt förvirrad just då. Svårt att förstå att man verkligen plussat. Efter jag pratat med henne så ringde jag min vän Therse. Hon har gjort abort så jag ville prata lite med henne om det.


Just då visste jag inte alls vad jag ville. Så ville mest höra vad hon säger. Hon blev glad och lite smått chockad. Det kan till och med jag förstå :D


Tja, resten av gårdagen var turbulent. Jag har berättat för Johanna, Lenny (mycket god vän), Angela och Andreas (angelas ragg). Alla blev nog rätt chockade. De vet att jag har velat ha barn länge, men haft otur med killar.


Jag var inne på familjeliv och läste, sen på blimamma och sedan gogglade jag ultraljudsbilder.



Information om min Gradivitet:

- plussade 14 november -11

- bim +3 när jag plussade

- är i vecka 5.
- jag har gått 4 fulla veckor och 4 fulla dagar (v4+4).
- är i 1:a kalendermånaden.
- är i 2:a graviditetsmånaden
- är i trimester ett.
- beräknat förlossningsdatum Fre 20 jul 2012
- jag har ca 248 dagar kvar till beräknad förlossning.


Tja det var allt för mej den här gången!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards