A New Chapter

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av anewchapter - 8 januari 2014 13:36

Hem till föräldrarna och mysa liten febgrig bebis nu :) dumt nog försov jag mej idag så väntar på bussen nu

Men skönt med lite extra sömn :) aldrig fel med det ibland om bara en timme

Av anewchapter - 8 januari 2014 02:29

Såg en bild på facebook om Englands yngsta mamma. Hon var 11 (ELVA) år gammal. Det får mej att fundera på om man skulle ha en gräns

Tyvärr går åldern för att förlora oskulden ner och det är inte alls kul. 15 är en bra ålder och man har fått den information man behöver.
I femman går man igenom lätt om vad mens är och hur en befruktning går till, lärde mej inte det minsta där :/ inte heller på sexualundervisningen i nian. Jag har fått studera på egen hand

Jag som är mamma till en dotter skulle inte vilja att hon blev mamma vid elva års ålder. Jag tycker det är tidigt med 15 men alla är olika. Men elva år är för ungt. Man har inte ens fått mens alla gånger vid den åldern!!

Det borde finnas en gräns där föräldrarna faktiskt får sätta ner foten, för barnens bästa. Ja vid 11 år är man ett barn och det blir morföräldrar och har man tur farföräldrar som får försörja barnen. I sverige får man knappt ingen hjälp av soc om man får barn. Inte ens när man är 18. Ska man få hjälp är det oftast mycket strul och det är trist men bor man hemma utan jobb och skaffar barn vid kanske 15 förstår jag dem. Då ska man leva livet och göra sina misstag man ska skaffa en utbildning och kanske första killen.

Man ska inte behöva säga farväl till sin ungdom bara för man blir med barn.

Där är det ju bra att dagenefterpiller finns samt att vi har fri abort. I usa står ju folk utanför och ropar glopord och man vågar inte göra det eller så har man inte råd

Men sen tänker man på sig. Nowalii var inte planerad och hon är bland det bästa som hänt mej. Jag stod själv i valet och kvalet om jag skulle göra abort eller inte. Jag visste jag var redo för barn men jag var ju ändå 24. Hur hade jag resonerat om jag var 14

Jag vet ett par som var runt 17/18 när de fick barn och det känns mer ok. Då har man oftast hunnit mogna till och lekt av sig och är klar med skolan. Och de är bra mammor kan jag säga.

Ja det är massor blandade tankar om detta och även om man ska få bestämma över sin kropp så kanske man borde göra något mer för de extremt unga mammorna

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards