A New Chapter

Alla inlägg under juli 2013

Av anewchapter - 15 juli 2013 10:45

nu har jag kommit till mamma och pappa :) dags för mej att ha lite semester :P


ska bo här ett par dagar medan mamma och pappa är i varberg. kommer bli en lugn och skön vecka. hoppas på att kunna åka till stranden men det är blåsigt idag :/


jaja, får se hur mycket bloggande det blir denna vecka XD


kramis

Av anewchapter - 9 juli 2013 10:15

frukosten är på väg ner, hundarna är rastade och mjölk inhandlat :) kan knappast bli en bättre start på morgonen


idag ska vi ner till eslöv och hälsa på emelie och hennes familj (markus och samuel). Det var allt för längesen vi sågs så nu är det dags :)


annars händer inte mycket annat idag. liten leker och sjunger bakom mej medan jag dricker min första kopp med mbc :) ska ut med hundarna på långrunda snart igen så de klarar sig medan man är borta


kramis bananis sa annanis

Av anewchapter - 8 juli 2013 22:30

Måndag morgon och jag har försovit mej eftersom lillan gav mej sovmorgon :P Så ut med hundarna lite för länge och stressa ihjäl sig för att hinna till fikan XD

 

Blev bara 4 idag men det var skönt ändå :) Är man för många kan det kännas dumt om man inte pratar med alla. Känns så konstigt nu när folk börjat jobba igen :/ Livet börjar återgå till det normala nu.

 

Sen hem och fixa lite innan man skulle in till stan och träffa Madde mn och Lena :) Vi skulle lyssna på sanna nilsen och det var jättemysigt. Lena gick lite tidigare och efter hon sjungit klart så gick jag en runda med mamma och pappa i stan.

 

Vi träffade på vår granne vid tivolit och hennes vän gav nowalii världens sötaste piratnalle!!! Nowalii blev jätteglad och såklart jag med!

 

Hem och kissa hundar, natta lillan och laga kvällsmat innan man själv ska sova lite :)

 

så nu säger vi natti natt

Av anewchapter - 5 juli 2013 22:53

idag hamnade vi i malmö igen :) denna gång med mamma och madde mn :)

vi har haft en kanondag med massor av skratt och bra fynd ^^

här är mina inköp och andra bilder för dagen

vit tröja/tunnika, 50kr, h&m

grå långt linne, 50kr, h&m

rosa klänning, 99kr, h&m

långarmad tröja, 39kr, zara
(till nowalii)

supersöta ljus, 10kr, köpta på triangeln

glitterfärg, 50kr, åhlens

sockar, 25kr, lindex

humöröronhänge, 15kr, gina tricot

halsband "N", 15kr, gina tricot

carbinhake, 2 för 10kr, TGR

läkerol, 2 för 10kr, TGR

sen en penna som såg ut som en skruv som pappa fick av mej :)

mavve visar sona moves

nowalii kunde med

mr och mrs mustage för dagen (hahaha)

HUR FUNKAR DETTA?!

båda var levande personer :o

tanten köpte kaffe åt oss

hjulen på tåget åker på rälsen, på rälsen ;)

jag bara äääällllsssskkkaaar små bin ;)

madde verkade inte så glad över att vara hemma igen :(

ibland blir man bara helt enkelt för trött för att orka lägga sig ner och sova ;)

Av anewchapter - 3 juli 2013 21:17

nu kommer min mamma svimma haha ikväll har jag jobbat lite mer med mitt personliga brev. Eftersom jag inte söker ett direkt arbete just nu så är det främst intresseanmälan som ska ut. Det går iallafall framåt men är svårt. Ska skriva ut det och ta med till arbetsförmedlingen och se vad dem säger. 

 

Sen har jag mejlat en rekryteringsfirma här i stan och frågat hur jag ska gå till väga för att få jobb via dem. Små bäckar leder ju till ett vattenfall ;)

 

Dagen har annars varit bra. Min vagn är hel igenoch nya selen ska vara skickad. Liten väcktes av abk så nu har han kollat fläkten lätt innan han beslöt sig för att skicka hit dem som har hand om det, eftersom jag kunde få ny hatthylla så har jag beställt det (har ingen orginal utan förra har satt upp denna) och han ska kolla efter färg till mej till sovrummet :) får se om han ringer imorgon bara :P

 

tvätten är nästan viken, borde ha gjort det men haft fullt upp! Haft besök av nina med idag ju, dock utan valp :(

 

sen har jag fixat lite bilder. beställt lite bilder som jag ska skicka ner till walter. har glömt bort det jämt så nu tog jag tag i det! så beräknar att kunna skicka det på fredag :) mamma ska ta med brevet som pappa ska skriva ut åt mej :)

 

sen har jag kollat igenom mina recpet. måste göra lite bättre mat! jag måste börja gå ner i vikt och tänka på allt sånt! hatar sommaren och alla frestelser!! men men, jag jäktar inte eftersom man då har större chans att lyckas :)

 

tja nu ska jag sätta mej vid tv och kolla lite, funderar på att ta lite glass med :P 

Av anewchapter - 1 juli 2013 15:42

fet text
nu är vi på väg hem igen :) vi skulle till finja men hamnade i malmö! var en precis lagom runda!

ska ner igen på fredag verkar det som och ska försöka hitta mer på zara när det ändå är rea :) eller så tar man det nästa gång man ska till väla

blev jag och madde mn som åkte. var mycket trevligt.

bjuder på bilder med en busig tös

Av anewchapter - 1 juli 2013 09:27

fet textkursiv text
väntar på sista tvätten ska torka. varför kan de inte ha en maskin som BÅDE torkar och tvättar åt en? det hade varit kanon!

solen skiner men är lite molnigt så får se om det blir fint väder eller inte.
väntar på att mamma ska höra av sig annars blir det kanske en tripp med vännerna till finja.

nej nu ska jag ut med vovvarna och sen få i mej frukost :) men först klä på busungen <3

mamma vaaaaaaaaakna nu!!!

jasså du var redan vaken?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards